Ennyibe kerül 2 hónap Amerika

Régi vágyunk volt eljutni Amerikába és sokáig tervezgettük az utat. Nem kevés időnk ment el a várható költségek felkutatásával. Ezzel a bejegyzéssel azoknak szeretnénk segíteni, akik hozzánk hasonlóan felfedeznék Amerikát, de nincs rá végtelen keretük. Bízunk benne, hogy az alábbi információk adnak egy jó alapot a tervezéshez.

Az utunkról

Sequoia Nemzeti Park

A költségeket lentebb találjátok, azonban érdemes előtte kicsit kontextusba helyezni. Biztosan van aki soknak és van aki kevésnek látja majd a végösszeget, lesz aki más dolgokat csinált volna, más helyeken töltött volna több/kevesebb időt. Nem áll szándékunkban megmondani a tutit. Ha visszamennénk, lenne pár dolog amit mi is máshogy csinálnánk, de összességében egy fantasztikus út volt, sok tervezéssel mögötte és őszintén hisszük hogy lesz akinek segít.

Az útvonal

New York, Philadelphia, Washington DC, Florida (Lake Worth, Delray Beach, West Palm Beach, Miami, Key West), Everglades Nemzeti Park, Las Vegas, Grand Canyon, Sequoia Nemzeti Park, pár random kaliforniai város, Yosemite Nemzeti Park, San Francisco, 1-es út menti települések egészen San Diego-ig, Los Angeles

Mint láthatjátok igyekeztünk mindkét partot bejárni és nemzeti parkokat is útba ejteni. 65 napot töltöttünk kint, összesen 8 államban jártunk, kétszer repültünk országon belül és 5600 kilométert tettünk meg autóval. Természetesen még millió helyet érdemes megnézni, mi is visszavágyunk már most. 🙂

Így utazunk mi

A tervünk egy low-budget, azaz alacsony költségvetésű utazás volt, azonban tudjuk hogy ez mindenkinek mást jelent. Mi nagyon szeretjük a hasunkat, de nem izgatnak a felkapott éttermek. Szívesen költünk finom sörökre, de a borkóstoló nem a mi világunk. Igényeljük a biztonságot, de nem zavar ha egy kanapén alszunk. Igyekszünk spórolni, de ha úgy alakul belefér egy Uber fuvar vagy egy extra ruhadarab. Szerintem értitek.

Amin a leginkább tudtunk spórolni az a szállás. Emellett sikerült kicselezni az autóbérlő rendszert és jóárasítani, illetve a repjegyünket is ügyesen vettük. Ezekről picit később érkeznek a bejegyzések külön-külön, mert van pár jó tippünk.

A legtöbbet kajálásra költöttük és ezen nem igazán lepődtünk meg. 🙂 Aki jobban elvan szendvicsen és nem akar tengeri herkentyűket enni, illetve nem szándékozik az ÖSSZES amerikai nasit kipróbálni, az valószínűleg jóval olcsóbban kihozhatja majd ezt. Nekünk 70 dollár volt a napi keretünk kettőnkre, amibe beletartozott az evés-ivás, helyi közlekedési költségek, fizetős wc stb. Ezt az összeget átlagban tudtuk tartani, volt amikor sikerült főzni és spóroltunk, amikor meg nem, akkor dőzsöltünk kicsit.

Amerikai utazás költségei

Everglades Nemzeti Park

Költségek

Próbáltunk nagy és egyértelmű kategóriáknál maradni, de ha valami zavaros vagy hiányzik akkor megköszönjük, ha jelzitek nekünk. Tudunk ennél részletesebbel is szolgálni, ha valakinek extra infókra van szüksége, de itt nem éreztük szükségét ennél jobban belemenni.

Összegek csökkenő sorrendben

Étel, ital

2187 USD – ebben benne van minden eating out, a reggeli kávétól az utcai smoothie-n át az étteremig és esti sörözésekig

Szállás

1530 USD – erről majd írunk bővebben tippeket

– 20 éjszakán az airbnb-t használtuk
– 2 éjszakát motelben töltöttünk
– 1 éjjelt egy resort-ban (Key West)
– 7 éjszaka az autónkban aludtunk (a kempinghelyért fizettünk)
– 35 éjszakán ingyen szállásunk volt, végtelenül kedves és jó fej emberkéknél (21 éjszaka magyaroknál, 15 amerikaiaknál)

Autóbérlés

1495 USD – 3 hétre az ALAMO-tól béreltünk Nevadában és Californiában, 2 hétre pedig Floridában a turo.com-on.

Repülőjegy

1122 USD – Budapestről repültünk New Yorkba átszállással Londonban, a British airways-el. Visszafele 2 hónap múlva Los Angelesből repültünk, szintén BA-el, ugyanúgy londoni átszállással.

Bevásárlások

971 USD – az összes boltokban elköltött pénz, nagyrészt reggeli szendvicsekre, főzéshez alapanyagokra, nasira vagy vízre, ha nem tudtuk megoldani máshogy (egyébként szinte mindenhol van ingyenes ivókút, szóval csak egy kulacs kell és rengeteget lehet spórolni)

Közlekedés

892 USD – két távolsági busz (Greyhound), két repjegy (Spirit Airlines), néhány Lyft (ugyanaz mint itthon az Uber volt), egy híd díj San Franciscoban és városon belüli tömegközlekedés (útdíjat sehol nem kellett fizetnünk!)

Benzin

485 USD – kb 5600 kilométerre került ennyibe (5 hét), úgy hogy két hétig egy benzinfaló Dodge-al jártunk

Belépők

384 USD – magában foglalja a Nemzeti Park éves belépőt (80usd) és autósmozit, japán teakertet, hot tub-ot, SUP-ot, airboat-ot stb. Minket nem izgatott a Universal Studios-Disneyland vonal, de ha ezekkel is terveztek akkor az jelentősen meg tudja dobni

Felszerelések

154 USD – hálózsák, elemlámpa, étkészlet, meleg sapka meg ilyesmi ad hoc költségek

Egyéb

103 USD – mobil adatforgalom, mosás, fürdés a nemzeti parkokban, ATM készpénzfelvételi díj stb

Ruha, szuvenír

124 USD – mágnesek, egy-két ruha meg néhány apróság

Parkolás

43 USD – ez elenyésző ahhoz képest amennyi lehetett volna, ha nem kutatjuk ki mindig út közben neten hogy hol tudjuk ingyen vagy olcsón megúszni, főleg Los Angelesben és környékén nehéz

Összesen

Amerikai utazás költségei

9490 USD, azaz kb 2,7 millió forint volt a teljes út kettőnknek, 2 hónapra.

Ehhez egy dolgot érdemes még hozzászámolni, a biztosítást. Amerika messze van és az orvosi ellátás húzós tud lenni, nem éri meg kockáztatni. A biztosításról azért nem írtunk, mert mi jelenleg Angliában vagyunk biztosítottak, ott kötöttünk az utazásra is, amit szerencsére nem kellett használnunk. (Globelink)

Reméljük hasznosnak találtátok ezt az irományt és elérte a célját. Kérlek segítsetek egy megosztással, hogy másokhoz is eljuthasson, illetve nyomjatok egy like-ot a Facebook oldalunkra (Travel with Darlings), így tudunk értesíteni a további Amerikával kapcsolatos bejegyzésekről. Aztán pedig irány Amerika! 🙂