Mentünk, láttuk, visszamennénk 1. rész Prága

Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy több európai nagyvárosban is jártunk az elmúlt években. Külön is, illetve mióta együtt utazunk azóta még több helyen. Igazából azok a típusok vagyunk, akik minden helyre nyitottak és bárhol jól érzik magukat a világban. Minden utazásnak és minden városnak meg van a maga bája, de azért van néhány, amit különösen szerettünk és akármikor visszamennénk. Az első ilyen hely kicsit kakukktojás, mert én már többször is jártam ebben a gyönyörű városban. Ez a hely pedig nem más, mint Prága.

Költségek

Hihetetlen jó hangulata van az egész helynek, a kocsmákról nem is beszélve. Emellett hatalmas előnye, hogy még magyar pénztárcához mérve is olcsó. Legutóbbi látogatásunkkor 1100 Ft/ éjszakáért sikerült szállást találnunk. (hostel) Ha azt nézzük, hogy a buszjegy sem volt több 8000 Ft-nál, akkor igen csak jól kihoztuk az utazást. (Student Agency)

prága panoráma
A száztornyú város

Prágában felejtsd el a tömegközlekedést

A gimnáziumi baráti társaságommal látogattam meg először a száztornyú várost a 20-as éveim elején és már akkor is elvarázsolt. Illetve rögtön az első alkalommal kiderült, hogy itt bizony le tudod járni a lábad a napok alatt. A legtöbb látványosság olyan távolságban van egymástól, hogy nem igazán érdemes tömeg közlekedni, illetve olyan utcákon vezet az út, ahol igencsak jó érzés a séta.  Egyébként is elég sétálós fajta vagyok, úgyhogy ez az óta sem okoz gondot. 🙂

károly híd
A Károly híd

Az első közös

Jártam már ott a családommal, zenekarral, illetve legutóbbi alkalommal egy jó nagy baráti körrel kb. 20-an. Az elmúlt pár évben jó néhány várost megjártunk ezzel a csapattal. A legjobb az egészben, hogy mindezt saját szervezésben csináltuk, ami adott egy még jobb feelinget neki. Prága másik nagy jelentősége számunkra, hogy ide utaztunk először közösen, illetve itt történt az a bizonyos leánykérés is, ami megalapozta az azóta is tartó fantasztikus közös életünket. 🙂

Výtopna Railway Restaurant
Vonattal érkezik a sörünk

Prága csodái

Aki arra jár mindenképpen ajánlott átsétálnia a Károly hídon, illetve letérnie a Kampa szigetre. Ez a hely olyan energiákkal bír, amik feltöltik az embert. Nagy kedvencünk volt még a vonatos söröző/vendéglő (Výtopna Railway Restaurant), illetve a Katedrális és környéke. De ez még csak töredéke a látnivalóknak. Nem is beszélve arról a rengeteg ízletes sörről, ami igen csak jól esik egy-egy átsétált nap után. Jó ötlet egyébként ünnepi időszakban menni, ilyenkor az óvárosban vásár és koncertek vannak. Ajánlott időszak a húsvéti szezon.

Remélem sikerült felkeltenem az érdeklődéseteket. Részünkről mi még tuti, hogy vissza fogunk térni Prágába.